Plan van aanpak

  1. Documentatie verzamelen. d.w.z. Willi aan het werkzetten (hij is toch met pensioen en wou daarvoor graag tijd vrijmaken).
  2. Foto's maken van de huidige bestaande situatie want het stationsgebouw is inmiddels verkocht aan een elektrofirma.
  3. Mijn eigen foto archief doorsnuffelen m.b.t. tot vakantie foto's van "Bahnhof Hess. Oldendorf".
  4. Het opzetten van een railplan afgeleid van het orgineel railplan. Omdat een volledige nabouw op schaal ruimte technisch niet mogelijk is.
  5. Start met de bouw van het "Stelwerk Ow" (Oldendorf-West) en "Stelwerk Oo" (Oldendof-Oost). Dit gedeelte is gerealiseerd.
  6. Beginnen met de bouw van het stationsgebouw van "Bahnhof Hess. Oldendorf". Dit gedeelte is gerealiseerd.
  7. Beginnen met de bouw van de goederenloods van "Bahnhof Hess. Oldendorf".
  8. Verzamelen van rail materiaal (Rocoline) voor het zichtbare gedeelte en Piko A Gleis voor het "schaduw station".
  9. Het ontwerpen van een koppelsysteem voor de modulere bakken en demontabele verticaal verstelbare poot constructie.
  10. Het ontwerpen van ondergrondse wisselaandrijving door toepassing van 24 volt postrelais.
  11. Het opzetten van een elektro plan 230Vac naar 24Vdc (t.b.v. relais struring), 16Vac (t.b.v. het Lenz systeem) en diverse lage spanning van 2Vac en 12Vac (t.b.v. verlichting).
  12. Basis ontwerp bedienings paneel t.b.v. rijweg, wissel, seinen en overweg bediening.